جمعه ۱۵ تیر ۱۴۰۳ |۲۸ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 5, 2024
سردار قاآنی

حوزه / شرافتی‌راد گفت: مهاجران افغانستانی در مراسم‌های شهید رئیسی از ابتدا تا انتها با ابراز همدردی خودشان، دوشادوش برادران و خواهران ایرانی حضور داشتند و سنگ‌تمام گذاشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت «شهدای خدمت» روز گذشته با حضور اقشار مختلف مردم از سوی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان‌رضوی در حسینیه هراتی‌های مشهد مقدس برگزار شد.

در مراسمی که برای بزرگداشت چهلم شهدای خدمت توسط هیئت مذهبی مهاجرین افغانستانی برگزار شده بود، سردار قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه در محل موکب اتباع و مهاجران افغانستانی واقع‌ در مسیر منتهی به حرم مطهر رضوی، حضور یافت.

حسین شرافتی‌راد مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان‌رضوی، در مراسم چهلم شهدای خدمت با بیان اینکه یاد همه شهدا خصوصاً شهید جمهور و همراهانشان را گرامی می‌داریم، اظهار داشت: کسی که صادقانه خدمت کند، قطعاً تمام مردم با هر آیینی در همه امور، با او هستند، مهاجران افغانستانی نیز در مراسم‌های شهید رئیسی از ابتدا تا انتها سنگ‌تمام گذاشتند.

وی گفت: اقشار مختلف مهاجران افغانستانی در ایران برای ابراز همدردی پای کار آمدند و قطعاً این نوع کارها مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند تا بیشتر از گذشته در امورات مهاجران خدمت و تلاش کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم، حجت‌الاسلام‌ سید جواد وحیدی رئیس بنیاد فرهنگی و اجتماعی افغانستانی‌های مقیم ایران، خاطرنشان کرد: شهید رئیسی معتقد به عدالت اجتماعی بود و در این راستا هم گام‌های بزرگی برداشت و خدمات شایانی را به مردم ارائه کرد.

وی با بیان اینکه به شهید رئیسی توهین‌هایی شده بود، یادآور شد: با وجود این و با تمام زخم‌زبان‌ها، شهید جمهور متوقف نشد و وظیفه خود را برای آبادی کشور انجام داد که در این میان ولی‌فقیه زمان هم از او ابراز رضایت کرد که این خیلی بااهمیت است.

سرکنسول افغانستان در مشهد: دولت سیزدهم کارهای مهمی برای مهاجران انجام داد

جابر انصار با بیان اینکه دولت سیزدهم کارهای مهمی برای مهاجران افغانستانی در ایران انجام داد، ابراز کرد: در رأس نظام جمهوری اسلامی ایران، رهبر انقلاب ایستاده‌اند که تعریف‌کننده خطوط اساسی سیاست خارجی و داخلی یک کشور هستند و در این میان، تجربه نشان داده که در چهل‌وچند سال، دیدگاه رهبر معظم انقلاب نسبت به مهاجران افغانستانی در ایران، دید مسلمان به امت اسلام بوده است.

گفتنی است بعد از شهادت شهید رئیسی و شهدای خدمت، مراسم‌های مختلفی از سوی مهاجران افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی جهت پاسداشت مجاهدت‌ها و فعالیت‌های رئیس‌جمهور فقید ایران برگزار شده است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha